Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wraz z partnerami projektu „Decydujmy razem” zaprasza do udziału w konferencji przedstawicieli samorządu lokalnego, organizacji pozarządowych oraz wszystkich zainteresowanych partycypacją publiczną czyli upowszechnianiem świadomego i aktywnego udziału mieszkańców w podejmowaniu decyzji na poziomie lokalnym. Konferencja rozpocznie się 31 maja 2011 o 10:30 w Hotelu Novotel w Warszawie.
Komu i po co potrzebna jest partycypacja obywateli? Jakie są polskie, europejskie i światowe przykłady zastosowania partycypacji? „Ile” partycypacji mamy w Polsce? Czy partycypacja to tylko konsultacje? Na te oraz wiele innych pytań odpowiadać będą uczestnicy panelu dyskusyjnego, wśród nich: Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP, przedstawiciel Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Robert Choma, Prezydent Miasta Przemyśla, Marcin Stopa, Unia Metropolii Polskich, sekretarz Miasta Rzeszowa, dr hab. Wojciech Łukowski z Uniwersytetu Warszawskiego, Jakub Wygnański z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”. Moderatorem dyskusji będzie Jacek Żakowski.
W drugiej części konferencji odbędą się trzy równoległe sesje dyskusyjne:
Formularz rejestracyjny oraz szczegółowy program konferencji znajdą Państwo na stronie internetowej www.decydujmyrazem.pl. Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie za pomocą formularza rejestracyjnego dostępnego w ww. stronie. Rejestracja trwa do 25 maja 2011 roku (decyduje kolejność zgłoszeń) – liczba miejsc jest ograniczona.
Konferencja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Udział w niej jest bezpłatny.
Załączniki: