Dolnośląska Rada ds. Młodzieży zaprasza do udziału w Akademii Zarządzania - unikalnym programie szkoleniowym stworzonym z myślą o organizacjach pracujących z młodzieżą na Dolnym Śląsku. Zajęcia rozpoczną się 4 października 2014 we Wrocławiu. Udział w projekcie jest bezpłatny!
Akademia Zarządzania to unikalny program szkoleniowy stworzony z myślą o organizacjach pracujących z młodzieżą na Dolnym Śląsku. To 80-godzinne kompendium wiedzy i trening praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania organizacją. Obejmuje takie zagadnienia jak fundraising, promocja i budowanie wizerunku organizacji, zarządzanie projektami i zespołem oraz budowanie relacji z otoczeniem i networking. Akademia Zarządzania adresowana jest do osób zarządzających organizacją lub poszczególnymi zespołami w jej ramach lub osób przygotowujących się do objęcia tych funkcji. Każda organizacja biorąca udział w programie ma możliwość zgłoszenia dwóch przedstawicieli biorących udział w zajęciach zamiennie. Liczba miejsc ograniczona! Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami.
Kto może wziąć udział w Akademii Zarządzania?
- organizacje pozarządowe pracujące z młodzieżą na terenie Dolnego Śląska*
- osoby zarządzające organizacją lub poszczególnymi zespołami w jej ramach lub osoby przygotowujące się do objęcia tych funkcji.
*każda organizacja zgłaszająca chęć udziału w Akademii Zarządzania deleguje dwóch przedstawicieli, którzy będą mogli brać udział w zajęciach zamiennie.
Program Akademii Zarządzania:
Program Akademii składa się z 80 godzin szkoleniowych:
Warsztat 1: fundraising (4-5 października)
- możliwości finansowania działań dla młodzieży,
- dostępne strategie fundraisingowe,
- zasady aplikowania o środki,
- dobre praktyki współpracy z administracją publiczną i biznesem
Warsztat 2: promocja i budowanie wizerunku organizacji (11-12 października)
- analiza zasobów organizacji,
- analiza odbiorców komunikatów,
- narzędzia budowania wizerunku,
- współczesne kanały komunikacji społecznej,
- budowanie narracji i przekazów medialnych
Warsztat 3: zarządzanie projektami (8-9 listopada)
- diagnoza potrzeb społecznych,
- budowanie programu zmiany społecznej,
- planowanie,
- wdrażanie,
- monitoring,
- ewaluacja
Warsztat 4: zarządzanie zespołem (15-16 listopada)
- etapy rozwoju zespołów,
- potrzeby i komunikacja,
- metody pracy z zespołem,
- prowadzenie zebrań
Warsztat 5: budowanie relacji z otoczeniem, networking (29-30 listopada)
- analiza otoczenia organizacji,
- budowanie przyjaznego otoczenia poprzez relacje,
- przykłady dobrej współpracy,
- zasady i metody networkingu
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w Akademii z wykazem godzinowym i tematyką zajęć. Zajęcia będą się odbywać w godzinach 9.00 – 15.00 w Instytucie Edukacji Społecznej (ul. Kościuszki 35A, Wrocław).
Trenerzy Akademii Zarządzania:
Paweł Dębek: Przewodniczący Dolnośląskiej Rady ds. Młodzieży, szef Instytutu Edukacji Społecznej. Coach, trener, doradca. Od 12 lat specjalizuje się w treningu kompetencji interpersonalnych. Przeprowadził ponad 5000 godzin szkoleń. Jest autorem programów z zakresu przywództwa i treningu trenerów. Prowadzi coaching indywidualny. Studiował psychologię i socjologię, szkolił się w zakresie treningu grupowego, psychoterapii i socjoterapii. Jest członkiem Rady Działalności Pożytku Publicznego, powołanym przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej, a w jej ramach przewodniczący zespołowi ds. polityki na rzecz młodzieży, który opracował Program Aktywna Młodzież. Autor dokumentów strategicznych i członek zespołów eksperckich z zakresu polityki na rzecz ludzi młodych, w tym m.in. autor raportu „Młodzi Dolnego Śląska 2013”, członek rządowego zespołu ds. młodzieży, kierowanego przez Szefa Doradców Strategicznych Premiera RP, w wyniku prac którego powstał raport „Młodzi 2011”, członek zespołu ds. aktywności społecznej młodzieży w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.
Kazimierz Szepiela: Wiceprzewodniczący Zarządu Dolnośląskiej Rady ds. Młodzieży oraz członek ścisłego kierownictwa Domu Spotkań im. Angelusa Silesiusa.. Trener na polskich i międzynarodowych szkoleniach z zakresu metodyki edukacji pozaformalnej, komunikacji międzykulturowej, edukacji lokalnej i obywatelskiej oraz fundraisingu. Wieloletni pracownik Ośrodka Regionalnego programu Młodzież w Działaniu odpowiedzialny za szkolenia, promocję i informacje na temat Programu
Zgłoszenia i rekrutacja:
Aby zgłosić udział w Akademii Zarządzania należy wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY.
Termin zgłoszeń: 28 września 2014
Udział w projekcie jest bezpłatny
Rozmowy rekrutacyjne będą się odbywać 2 października w godzinach popołudniowych we Wrocławiu.
Kontakt:
Koordynator Biura Rady: Kinga Ekert
telefon: +48 600 28 30 30
email: kinga.ekert@drm.org.pl
Projekt współfinansowany przez: