Trzecie spotkanie projektodawców z przedstawicielami Instytucji Wdrażających.

„Nic, co ludzkie nie jest doskonałe … dlatego warto się spotykać i rozmawiać.” Tymi słowami rozpoczęło się trzecie już spotkanie projektodawców z przedstawicielami IW/IZ (Instytucji Wdrażających/Instytucji Zarządzających).

Spotkanie miało miejsce 15 lipca 2009 r. w siedzibie Wrocławskiego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych „Sektor 3” we Wrocławiu i zostało zorganizowane przez Dolnośląską Federację Organizacji Pozarządowych w ramach projektu „Przejrzysty Kapitał. Monitoring działań Instytucji Pośredniczących (I i II stopnia) we wdrażaniu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na Dolnym Śląsku”.

Od stycznia 2009 roku odbyły się już dwa takie spotkania z Projektodawcami aplikującymi o środki z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Podczas spotkań Projektodawcy zgłaszają uwagi, problemy i bariery z jakimi spotykają się w procesie aplikowania, realizowania i rozliczania projektów z Europejskiego Funduszu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Ostatnie spotkanie szczególnie dotyczyło utrudnień i problemów dotyczących przekazania części zadań związanych z wdrażaniem Priorytetu VIII (działanie 8.2) i Priorytetu IX w ramach PO KL  Instytucji Pośredniczącej – Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Dolnośląskiego oraz zmianą struktury organizacyjnej Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

Na spotkaniu 15 lipca projektodawcy również mieli okazję do bezpośredniego spotkania się z Instytucjami Pośredniczącymi I i II stopnia w celu przekazania swoich uwag, propozycji ich rozwiązania, a także wspólnego poszukiwania sposobów upraszczania i ulepszania procedur.

Przedstawicielkami IW/IZ były: Pani Mirosława Kwiatek - Dyrektor Wydziału Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego oraz Pani Katarzyna Kiek - Wicedyrektor Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

Atmosfera spotkania była niemal tak gorąca, jak powietrze na zewnątrz – pomimo tego wypowiedzi miały charakter bardziej merytoryczny niż emocjonalny. Na początku spotkania przedstawicielki IW/IZ przedstawiły projektodawcom zmiany (oczywiście na lepsze), które zaszły od ostatnich spotkań. Następnie projektodawcy mieli okazję do zadawania pytań i wyrażania swych wątpliwości.

Nad częścią merytoryczną dyskusji czuwał moderator spotkania Waldemar Weihs – Prezes Dolnośląskiej Federacji Organizacji Pozarządowych.

Do głównych problemów zgłaszanych przez Wnioskodawców  na spotkaniu należały:

  1. Problemy z opiekunem projektu (niekompetencja opiekunów projektów, utrudniony kontakt z opiekunami projektów, opryskliwość opiekunów);
  2. Problemy z zespołami prowadzącymi kontrolę (brak kultury, niekompetencja);
  3. Problemy z uzyskaniem informacji publicznej (rozbieżności w informacjach udzielanych przez DWUP i UM);
  4. Problem z dostępem do informacji publicznej np. do informacji pokontrolnej;
  5. Długie oczekiwanie na odpowiedź ze strony IP – Instytucji Pośredniczącej (na zapytanie mailowe wnioskodawca czekał 30 dni);
  6. Problem z przestrzeganiem terminów (aterminowość IP, problem z płynnością finansową, długotrwałość procedur);
  7. Ochrona danych i prawo autorskie w PO KL;
  8. Problemy z wyliczaniem zdolności finansowej jeśli dotychczas instytucja była wyłącznie partnerem;
  9. Brak oferty szkoleniowej dotyczącej tego, jak pisać projekty równościowe;
  10. Brak definicji „zarządzanie projektem”.

Przedstawicielki IW/IZ wysłuchały problemów i zastrzeżeń. Starały się rozwiewać wszelkie wątpliwości i odnotowywały przypadki niewłaściwej pracy swoich podwładnych. Jednakże zastrzegały za każdym razem, że wszelkie problemy powinny być zgłaszane w sposób konkretny – z podaniem miejsca, czasu i nazwiska osoby odpowiedzialnej za zgłaszane problemy.

Pani dyrektor Kiek zaprosiła wszystkich projektodawców do zgłaszanie bezpośrednio do IP wszystkich problemów jak również informacji z obszaru obsługi klienta.

Spotkanie 15 lipca pokazało, że warto dyskutować, wymieniać się poglądami i uwagami. Do pozytywnych zmian można dążyć jedynie poprzez współpracę i konstruktywny dialog. Tylko w ten sposób można naprawiać błędy, rozwiązywać problemy, które były i będą zawsze – bo przecież „nic, co ludzkie nie jest doskonałe…”.

 

<<< powrót
Kalendarz wydarzeń
Pokaż wydarzenia z:
Newsletter
Wyszukiwarka
tworzenie stron internetowych HM sp. z o.o. www.hm.pl | hosting www.hb.pl
www.dfop.pl